Miłość to ja… dowiedz się więcej o spektaklu i zobacz zawistun

Jeśli chcesz zobaczyć trailer widowiska kliknij na jakiekolwiek zdjęcie z spektaklu :)

„MIŁOŚĆ TO JA…”
nie jest próbą odtworzenia postaci Ordonki, to raczej rodzaj wypowiedzi jednej artystki o drugiej. To próba pokazania Ordonki jako osobowości bardzo wrażliwej o dramatycznej i pięknej biografii. W tej próbie Anna Lewandowska (solistka ZPiT UW „Warszawianka”) kreująca rolę Ordonki posługiwać się będzie własną wizją postaci tej wielkiej, niepowtarzalnej dojrzałej gwiazdy – zarówno w geście, w sposobie poruszania się, w ujmującym niby nieśmiałym, ale jakże prowokującym spojrzeniu.
Większość Polaków Hankę Ordonównę a w zasadzie Marię Annę z Pietruszyńskich kojarzy z kabaretem i z „kultową” ” przed wojną piosenką Miłość ci wszystko wybaczy, z filmu Szpieg w masce. Znacznie piękniejszy, choć bardzo dramatyczny i okrutny był drugi rozdział życia Hanki Ordonówny (25 IX 1902 Warszawa †8 IX 1950 Bejrut) – od czasu zesłania jej w Sowiety przez NKWD, do czasu przedwczesnej śmierci na uchodźstwie.

„MIŁOŚĆ TO JA…” to spektakl dwu aktowy z przerwą:
Co kryje się pod hasłem „Miłość to ja…”? Miłość do samej siebie? Miłość do Fryderyka Jarosego? Czy miłość do Hrabiego Michała Tyszkiewicza? A może miłość do jeszcze innego mężczyzny? Może miłość do polskich dzieci – ofiar okrutnej wojny? Może miłość do sztuki ? A może po prostu miłość do bliźniego – do drugiego człowieka.

Nasz spektakl jest próbą odpowiedzi na to pytanie. Każdy widz przeżywając z Ordonką – Anną Lewandowską – wspaniałe, czasami trudne chwile z jej życia, pochyli się nad jej miłością i na pewno odnajdzie w tym spektaklu samego siebie lub coś dla siebie.

Można powiedzieć, że cały spektakl jest „żywy”:
• oprawa muzyczna grana live przez ośmiu muzyków: w składzie: instrumenty klawiszowe, skrzypce, altówka, wiolonczela, kontrabas, klarnet, akordeon, perkusja,
• piosenki Ordonki śpiewane live przez Annę Lewandowską,
• piosenki okresu 20 lecia międzywojennego śpiewane live przez tancerzy i wokalistów ZPiT UW „Warszawianka”,
• dialogi live realizujące treść spektaklu,
• oprawa taneczna w wykonaniu 20 tancerzy ZPiT UW „Warszawianka”.

I część spektaklu – Drugi okres życia Ordonki – dialogi z narratorem oraz koncert pod namiotem, jakich wiele dawała na bliskim wschodzie z udziałem tańczących żołnierzy.

II część – Pierwszy okres życia Ordonki – scena jednego z warszawskich kabaretów z udziałem tańczącej publiczności.

Scenariusz i reżyseria: Stefan Szaciłowski
Choreografia: Jan Łosakiewicz
Scenografia: Krzysztof Małachowski
Opracowanie muzyczne: Jarema Jarosiński